انتقاد پدر مرحوم مهشاد کریمی از تبرئه مدیران وقت محیط زیست و ستاد احیا
گل بخر: پدر مرحوم مهشاد کریمی - خبرنگار فقید ایسنا - با انتقاد از تبرئه مدیران دولتی وقت در پرونده حادثه واژگونی مرگبار خبرنگاران محیط زیست در ارومیه، خواهان تجدیدنظر در حکم پرونده شد.
ابوالفضل کریمی در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست نماد ترک فعل مدیران وقت بود چونکه به خاطر ضعف در مدیریت و برنامه ریزی مسئولان وقت برنامه ها طبق زمانبندی انجام نشد و این ادعا هست که برای جبران به اقرار راننده مسیر میانبر ناامنی از طرف «ع. ح. م» - یکی از مسئولان ستاد احیای دریاچه ارومیه - پیشنهاد شد که در همان جاده اتوبوس گرفتار سانحه شد.
بیشتر بخوانید:
تمام مدیران محیط زیست و ستاد احیا در پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران تبرئه شدند
وی با اشاره به رابطه مشکوک به فساد میان محیط زیست وقت (ناظر) با شرکت سیمان (تحت نظارت) که به تبع آن و به گواه همه مسافران و مستند به پیوست یک نظریه کمیسیون تصادفات پلیس راه آذربایجان غربی، اتوبوس بی کیفیت برای خبرنگاران کرایه شد، افزود: گزارش کمیسیون تصادفات پلیس راه آذربایجان غربی به اشکال ترمز اتوبوس و نقص های بسیار زیاد ثبت شده در سیستم کامپیوتر اتوبوس اشاره می کند، به شکلی که سیستم ECU بیش از ۱۶۰ خطا مربوط به سیستم ترمز را ثبت کرده بود.
کریمی درباره ی سایر موارد مطرح شده در گزارش کارشناسی پلیس اظهار داشت: برمبنای نظریه کمیسیون تصادفات پلیس راه آذربایجان غربی علت تصادف ترکیب متقارنی از عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در پیج و شیب از طرف راننده اتوبوس، بی مبادلاتی و قصور مسئولین هماهنگی سفر به سبب عدم تامین وسیله نقلیه مناسب و آشنا نبودن با شرایط راه و جغرافیای منطقه بدون هماهنگی با ادارات مرتبط ایمنی ترافیک اعلام شده است. به همین علت میزان دقیق قصور و تقصیر تصادف از طرف راننده و مسئولین سفر بطور مساوی ۵۰ درصد تشخیص داده شده است.
وی با اعلان اینکه هم پلیس راه آذربایجان غربی و هم استاندار آذربایجان غربی کاملا نسبت به سفر و برنامه بازدید خبرنگاران اظهار بی اطلاعی کرده بودند: آنان مدعی بودند که اگر در جریان قرار می گرفتند با در اختیار قرار دادن خدمات از وقوع حادثه جلوگیری می کردند بدین سبب این مساله یا حاصل ترک فعل مدیران است، یا پنها ن کاری متصدیان سفر و یا بی کفایتی آنان.
کریمی افزود: در کارشناسی هیات پنج نفره نیز اگرچه چهار نفر از کارشناسان تمامی تقصیر مدیران دولتی را نادیده گرفتند ولی یکی از کارشناسان (آقای عباس فرمانی) گزارش مستند و دقیقی نوشت و سهم خطای مدیران را در آن بطور واضح تشریح و اعلام نمود. همین موضوع موجب شد که دادگاه نظر چهار نفر دیگر را باطل کند و دادرسی را از سر بگیرد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران مشابه حادثه اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات اشاره نمود که مشابه حادثه اتوبوس خبرنگاران محیط زیست بود و اشاره کرد: دادگاه در آن پرونده علاوه راننده مقصران دیگری همچون پیمانکار و حتی رییس واحد علوم تحقیقات را هم مستحق مجازات دانست و محکوم به حبس و پرداخت دیه و جزای نقدی کرد و حتی دانشگاه را تا پنج سال از عقد قرارداد با پیمانکاران حمل و نقل منع کرد.
کریمی در آخر اظهارکرد: احکام اتوبوس علوم تحقیقات موردی بود که وکیل ما هم در لوایح تحویل شده بطور مفصل به آن پرداخته بود و انتظار داشتیم حداقل بنابر اصل وحدت رویه مدیران ستاد احیای دریاچه ارومیه و سازمان حفاظت محیط زیست و سایر مقصرین دولتی توسط دادگاه بابت عملکرد غلط منجر به حادثه و فوت عزیزانمان مقصر شناخته و محکوم شوند. نادیده گرفتن همه این موارد توسط قاضی پرونده و تبرئه همه مدیران دولتی عین بی عدالتی است.
منبع: گل بخر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب