قوانین و مقررات تجارت پسماند در بریتانیا
به گزارش گل بخر هدف از مدیریت پسماند این است که کشورها بتوانند در مواردی که دارای ظرفیت لازم برای بازیافت زباله ها به شیوه ایمن و سازگار با محیط زیست نیستند از پذیرش و واردات محموله های ناخواسته از ضایعات ممانعت بعمل آورند.
به گزارش گل بخر به نقل از ایسنا، کارشناسان زیست محیطی و پیمانکار مدیریت ضایعات در انگلیس یادآور می شوند که حمل و جابه جایی بین المللی محموله های زباله و پسماند از موضوعات تحت مدیریت در بریتانیا، اروپا و همینطور در سطح بین المللی است.
در عین حال این سیستم مدیریت پسماند، روند تجارت قانونی برای بازیابی ضایعات و زباله را تسهیل می کند.
این سیستم در انگلیس از جانب قانون گذاران محیط زیستی شامل آژانس محیط زیست، سازمان حفاظت از محیط زیست اسکاتلند (Scottish Environment Protection Agency) با عنوان اختصاری SEPA و هم دفتر منابع طبیعی وِلز اداره می شود.
براساس مقررات مدیریت پسماند در بریتانیا، شرکتهای حمل ضایعات در سه کشور انگلیس، ولز و اسکاتلند که مایل به جابجایی و ارسال پسماند به سایر کشورهای اروپایی هستند، ملزم به ثبت نام بعنوان شرکتهای حامل زباله، تحت قوانین ملی در کشورهای مقصد خواهند بود.
پس از برگزیت هم این سه کشور مجبور به ادامه فعالیتهای خود با کنترل های گمرکی شدند.
"حمل و نقل فرامرزی پسماند" اصطلاحی صنعتی است که برای توصیف واردات و صادرات زباله به کار می رود که در ابتدا تحت قانونی معروف به قانون EC 1031/2006 تنظیم و سپس اصلاح گردید.
این قانون برای هر فرد یا شرکتی که قصد حمل زباله به داخل یا خارج از بریتانیا را دارد، اعمال می شود. همینطور برای حمل و نقل بین المللیِ کلیه زباله های خطرناک و بعضی زباله های غیر خطرناک هم کسب موافقت از طرف کشورهای مقصد ضروری است.
حمل و نقل محموله های زباله از بریتانیا به سه گروه "ممنوع"، "قابل اطلاع رسانی" و "فهرست سبز" (دارای معافیت های از قبل تعیین شده) طبقه بندی می شوند.
همچنین لازم به ذکر است که بریتانیا با هدف "معدوم سازی"، مبادرت به واردات یا صادرات زباله نمی کند.
در عین حال برپایه مقررات فوق از تاریخ اول ژانویه ۲۰۲۱ میلادی، صادرات زباله های پلاستیکی باید به نهادهای نظارتی اطلاع داده شوند مگر این که در معافیت های از قبل تعیین شده قرار گیرند.
همچنین به قول مقامات زیست محیطی انگلیس، تا وقتی که توافق از همه کشورهای مقصد در این قرارداد گرفته نشود، "پسماندهای قابل اطلاع" قابل حمل نیستند.
به عنوان بخشی از روند اعلانات، باید قراردادی بین اعلان کننده و دریافت کننده وجود داشته باشد و پیش از حمل زباله هم باید اقدامات بیمه ای صورت گیرد و در صورت عدم اتمام حمل زباله، باید ضمانت مالی در نظر گرفته شود.
به گزارش گل بخر به نقل از ایسنا به نقل وب سایت کمپانی Croner-i در لندن، دولت انگلیس هم اکنون یک سرویس آنلاین عرضه می دهد تا به ساده تر شدن روند اطلاع رسانی های در ارتباط با حمل و نقل زباله ها کمک نماید.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب