ماجرای شکار سنجاب در چیتگر به کجا رسید؟

ماجرای شکار سنجاب در چیتگر به کجا رسید؟ به گزارش گل بخر، محمدحسن فصیح؛ معاون خدمات شهرداری و محیط زیست شهرداری منطقه 22 درباره ی انتشار خبری در خصوص حضور شکارچیان سنجاب در بوستان چیتگر اظهار داشت: در فروردین ماه امسال پدر و پسری با در دست داشتن یک تفنگ بادی در بوستان مبادرت به شکار دو سنجاب کرده بودند که در ادامه آنها به دفتر حراست بوستان چیتگر ارجاع داده شدند.



به گزارش گل بخر، معاون خدمات شهرداری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ درباره ی قطع ۸۱۲ درخت در بوستان چیتگر و موضوع شکار سنجاب در این بوستان توضیح داد.

تسنیم در خبری نوشت: وی افزود: البته بر طبق قوانین و مقررات و طبق ضوابط با آنها رفتار شد و غیر از این مورد، دیگر شکارچی برای سنجاب در بوستان چیتگر نداشتیم.

فصیح درباره ی انتشار خبر دیگری در خصوص خشکاندن تعدادی از درختان و شماره گذاری آنها در بوستان چیتگر اشاره کرد: ابتدا باید به این مساله اشاره کنم که این دغدغه مندی شهروندان نسبت به محیط پیرامونی و فضای سبز قابل تقدیر است حتی اگر نقد آنها نابجا باشد، اما باز هم این مساله قابل اهمیت است.

معاون خدمات شهرداری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ با اشاره به "طرح چکش" افزود: در قالب این طرح، پوست درختانی که بیمار و خشک شده اند و به ترتیبی که قابل برگشت نباشند، کنده و شماره گذاری می شوند و این به آن معناست که این درختان بیمار هستند و باید قطع شوند و بجای آنها درخت جدیدی کاشته شود.

وی افزود: این نوع بیماریها مسری است و می تواند به درختان دیگر انتقال پیدا کند و به همین جهت است که سازمان منابع طبیعی کشور، طرح چکش درختان را انجام می دهد.

فصیح با اعلان اینکه بوستان چیتگر به لحاظ نگهداشت تنها در اختیار شهرداری تهران است، اضافه کرد: طرح چکش زدن درختان یک موضوع فنی است که در تمام جنگلها به انجام می رسد و پوست درختان بیمار و خشک شده را کنده و شماره گذاری می کنند و حتی شاخ و برگ این درختان را نمی گذارند روی زمین بماند و آنها را نیز جمع آوری می کنند چونکه پخش شاخ و برگ آنها سبب سرایت بیماری می شود.

معاون خدمات شهرداری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ اظهار داشت: بعد از این مرحله و حذف درختان، بجای درختان بیمار، درختان جدیدی باتوجه به شرایط محیط زیستی کاشته می شود.

فصیح با اشاره به این که پیشینه طرح چکش زدن درختان در بوستان چیتگر به سال ۱۴۰۱ بر می گردد، اظهار داشت: در آن مقطع ۴ هزار و ۷۰۰ درخت چکش زده شد و در سال ۱۴۰۲، ۸۱۲ درخت حذف شد.

وی با بیان این خبر که ان شاءالله سال جدید فضای بوستان و پارک چیتگر نسبت به سال قبل تغییر خواهد کرد، اضافه کرد: ما بنا داریم درختانی با عمر ۱۰ ساله جایگزین درختان بیمار و حذف شده در بوستان چیتگر نماییم و این مساله برمبنای برنامه ریزی انجام می پذیرد.



منبع:

1403/03/02
15:13:17
5.0 /5
342
تگهای خبر: باد , بو , پارك , پخش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است