هشدار وقوع سیل در این استان

هشدار وقوع سیل در این استان گل بخر: هواشناسی مازندران درباره ی فعالیت سامانه بارشی و خطر جاری شدن سیلاب در ایام آینده در استان در اطلاعیه ای هشدار نارنجی صادر کرد.



به گزارش گل بخر به نقل از خبر آنلاین، هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام نمود که با ایجاد جریانات شمالی همراه با عبور موج از شامگاه امروز جمعه تا اواخر وقت یکشنبه هفته آتی بارش باران (گاهی رگبار و رعدوبرق)، وزش باد نسبتا شدید و کاهش دما در استان خواهیم داشت.

ایرنا در خبری نوشت: آبگرفتگی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی، ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده ها و محورهای کوهستانی، خسارت به سازه های کم مقاوم و سست بنیاناز نتایج این سامانه است.

توصیه می شود شهروندان عدم اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها و مناطق مرتفع، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، پرهیز از کارهای کوهنوردی، مقاوم سازی سازه های کم مقاوم و سست بنیان و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

همچنین هواشناسی مازندران در اطلاعیه دیگر با بیان وضعیت هشدار سطح نارنجی، هرگونه فعالیت دریایی در آب های ساحلی این استان در چهار روز آینده را ناامن اعلام نموده است.

هواشناسی مازندران با اعلان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می دهد هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن شناگران، غرق شدن قایق ها و شناورهای کوچک و متوسط و صیادی، پاره شدن تورهای صیادی و خسارت به تاسیسات دزیایی و ساحلی و لطمه دیدن کشتی ها و شناورها در اسکله را نیز به همراه خواهد داشت.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در بین سه استان شمالی است.


1403/06/26
12:05:58
5.0 /5
45
تگهای خبر: باد , باران , بو , تردد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است