هشدار هواشناسی برای جنوب کشور

هشدار هواشناسی برای جنوب کشور گل بخر: سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در خلیج فارس و دریای عمان هشدار داد.



به گزارش گل بخر به نقل از خبر آنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه ای تا ۲۸ نات و بیشتر، افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۱.۸ متر در مناطق ساحلی و بین ۱.۸ تا ۲.۴ متر در مناطق دور از ساحل از چهارشنبه تا جمعه (۴ تا ۶ مهر) در استانهای خوزستان و بوشهر و در خلیج فارس پیش بینی می شود.

ایسنا در خبری نوشت: از اثرات این مخاطره می توان به خطر غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و لطمه به قفس های پرورش ماهی، اختلال در تردد و کارهای دریایی خصوصاً تردد شناورهای سبک، قایق های صیادی و سبک و نیمه سنگین، احتمال خسارت به کشتی ها و شناورهای تجاری و ماهیگیری و خسارت به تاسیسات ساحلی، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی اشاره نمود.

سازمان هواشناسی نسبت به منع شنا، منع کارهای تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک، محدودیت تردد کشتی های تجاری و لنج های ماهیگیری، انتقال شناورهای سبک به خشکی و مناطق امن، اتخاذ تمهیدات لازم جهت کارهای ساحلی و فراساحل و کارهای سکوهای نفتی سفارش می کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: افزایش سرعت وزش باد در محدوده ۲۲ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۱.۵ متر در ساعات بامداد تا ظهر، افزایش سرعت باد جنوب شرقی و در ساعات پس از ظهر و اوایل شب، افزایش سرعت باد جنوب غربی-شمال غربی با تأکید بر تنگه هرمز امروز و فردا (۲ و ۳ مهر) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و در شرق خلیج فارس، چهارشنبه تا جمعه (۴ تا ۶ مهر) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان پیش بینی می شود.



منبع:

1403/07/03
12:38:03
5.0 /5
244
تگهای خبر: باد , بو , تردد , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است