بالاتر از ۱۰۰ کشته و ۶۴ مفقود بر اثر سیل و رانش زمین در نپال

بالاتر از ۱۰۰ کشته و ۶۴ مفقود بر اثر سیل و رانش زمین در نپال گل بخر: مقامات نپال می گویند سیل و رانش زمین ناشی از بارندگی های مداوم دست کم 104 نفر را در این کشور کشته و 64 نفر دیگر نیز مفقود شده اند.


به گزارش گل بخر به نقل از ایسنا، باران از جمعه شب آغاز به باریدن کرد و تا شنبه ادامه یافت و مناطق کم ارتفاع در «کاتماندو»، پایتخت نپال گرفتار آبگرفتگی شد.
یکی از مقامات پلیس محلی بامدادان امروز (یکشنبه) اعلام نمود عداد قربانیان تا حالا به ۱۰۴ نفر رسیده است و ۶۴ نفر دیگر نیز همچنان مفقود هستند.
وی ادامه داد: با ادامه ماموریت جستجو و نجات ما در مناطق لطمه دیده، احتمال افزایش تعداد کشته ها وجود دارد.
گفته می شود پایتخت نپال امسال شاهد بالاترین میزان بارندگی ثبت شده حداقل از سال ۱۹۷۰ بوده است.
بگفته مقامات، دستکم ۳۴ نفر از کشته شدگان در کاتماندو بودند.
مقامات اعلام نمودند که به تمام بخش های نیروهای امنیتی در این کشور همچون ارتش فرمان داده شده تا در کوشش های نجات کمک کنند.
چندین جاده به سبب رانش زمین ناشی از بارندگی مسدود شده است. همین طور سه بزرگراه بر اثر رانش زمین مسدود شده است و از تجهیزات سنگین برای باز کردن مسیرها استفاده می شود.
به گزارش روزنامه «گاردین»، مقامات این کشور اظهار نمودند که هنوز درحال ارزیابی خسارات سیل هستند.
خیلی از خانه ها در کاتماندو زیر آب رفته و ساکنان مجبور به نقل مکان به طبقات بالاتر شدند. همین طور بیشتر مناطق کاتماندو برای مدتی بدون برق و اینترنت بوده است.
فصل باران های موسمی که بارندگی های شدید را به همراه دارد از ماه ژوئن شروع می شود و به طور معمول تا اواسط سپتامبر تمام می شود.
به ازای هر یک درجه سانتیگراد افزایش در متوسط دمای زمین، جو می تواند حدود هفت درصد رطوبت بیشتر را در خود نگه دارد. این تغییر می تواند به تشکیل قطرات بیشتر باران و بارندگی شدیدتر گاه در یک فرجه زمانی کوتاه تر و در یک منطقه کوچکتر منجر شود.
بگفته سازمان آب و هوایی سازمان ملل (IPCC) در سطح جهانی هم بارندگی های سنگین در بیشتر مناطق خشکی در نتیجه کارهای انسان شدت گرفته است. این نهاد معتقد می باشد که با افزایش گرمایش زمین، این روند ادامه خواهد یافت.



1403/07/08
11:45:47
5.0 /5
165
تگهای خبر: امنیت , باران , بارندگی , بو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است