بحران آب وهوایی و اخطار تشدید فقر در آفریقا

بحران آب وهوایی و اخطار تشدید فقر در آفریقا به گزارش گل بخر، کارشناسان اخطار دادند بحران اقلیمی در آفریقا تا سال ۲۰۵۰ میلادی ۱۵۰ میلیون نفر را به فقر می کشاند.


به گزارش گل بخر به نقل از ایسنا، «ماگدا روبالو سیلوا» از مؤسسه بهداشت جهانی و توسعه و وزیر بهداشت سابق گینه بیسائو اظهار داشت: سیل و خشکسالی، جمعیت عظیمی از آفریقا را مجبور می کند که از زمینهای کشاورزی خود دست بکشند و از دسترسی به تغذیه مناسب محروم شوند.
سیلوا اظهار نمود: این وضعیت سبب سوءتغذیه و سایر بیماری های عفونی در اغلب کشورهای آفریقایی می شود. اگر ما به سرعت اقدام نکنیم، ۱۵۰ میلیون نفر دیگر در آفریقا پیش از سال ۲۰۵۰ میلادی به فقر کشیده خواهند شد.
«آوا ماری سک»، وزیر بهداشت سابق سنگال هم گفت بحران آب و هوا دیگر یک مفهوم انتزاعی نیست بلکه یک «تهدید بزرگ» برای سلامت عمومی در آفریقا است.
به گزارش آناتولی، اغلب کشورهای آفریقایی همچون نیجر، چاد، نیجریه، مالی، کامرون و جمهوری دموکراتیک کنگو از ژوئن سالجاری (۲۰۲۴) با سیل های ویرانگر مواجهند. صدها نفر کشته شده اند و میلیونها نفر دیگر بر اثر سیل صدمه دیده اند.
اثرات تغییرات آب و هوایی بر سلامتی شامل بیماری های تنفسی و قلبی، بیماری های در رابطه با آفات مانند بیماری لایم و ویروس نیل غربی، بیماری های در رابطه با آب و غذا و جراحات و مرگ ومیر است. تغییرات آب و هوایی همینطور با افزایش جرایم خشن و به صورت کلی کاهش سلامت روان مرتبط می باشد.
همینطور در بعضی نقاط جهان مردم امکان دارد به صورت همزمان یا در مراحل مختلف زندگی با چندین مورد از نتایج تغییرات اقلیم مواجه شوند.


1403/08/03
09:30:42
5.0 /5
8
تگهای خبر: بهداشت , بو , خشكسالی , زمین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است