کشور چهره زمستانه می گیرد

کشور چهره زمستانه می گیرد گل بخر: رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش باران، رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف در بعضی استانهای کشور آگاهی داد.


صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در شرق گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال یزد بارش باران، رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و در بعضی مناطق شمال اصفهان، یزد، ارتفاعات کرمان و هرمزگان بارش پراکنده با احتمال رعدوبرق پیش بینی می شود.
وی افزود: بارش در استانهای گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی سمنان و خراسان رضوی شدت خواهد داشت. از اواخر وقت امروز بتدریج سامانه بارشی از کشور خارج می شود.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی افزود: شنبه در ساعات بعدازظهر در بعضی مناطق جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس جنوبی رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد. همین طور از اواخر وقت شنبه با گذر امواج تراز میانی از شمال کشور بتدریج بارش در شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران شروع خواهد شد.
وی ادامه داد: یکشنبه بارش در استانهای ساحلی دریای خزر و ارتفاعات و دامنه های البرز تقویت شده و گستره بارش به خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز خواهد رسید. همین طور در ساعات پس از ظهر روز یکشنبه در ارتفاعات شمالی فارس، برخی نقاط یزد، شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.
ضیاییان اظهار داشت: دوشنبه در نیمه غربی سواحل دریای خزر، شمال شرق کشور، ارتفاعات کرمان و سه شنبه در غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش بینی می شود.
وی افزود: امروز در مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در نقاط مستعد پدیده گردوخاک پیش بینی می شود.
ضیاییان عنوان کرد: امروز دریای خزر و طی پنج روز آینده خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج است.
وی در مورد وضعیت هوای تهران در دو روز آینده اظهار داشت: فردا شنبه (۵ آبان) آسمان تهران صاف در بعضی ساعت ها غبار رقیق با بیشینه ۱۷ و کمینه ۸ درجه سانتی گراد و برای یکشنبه (۶ آبان) کمی ابری از بعدازظهر افزایش باد گاهی وزش باد شدید با کمینه ۱۰ و بیشینه ۱۸ درجه پیش بینی می شود.
ضیاییان در آخر اظهار داشت: طی فردا و پس فردا اردبیل با ۲- و ۱- درجه سانتیگراد خنک ترین و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرم ترین مرکز استانها پیش بینی می شود.




منبع:

1403/08/04
12:00:05
5.0 /5
23
تگهای خبر: آسمان , باد , باران , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱

گل بخر

سفارش گل و گیاه

golbekhar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت گل بخر محفوظ است